Online Müzik

   
  YASAR DOGU GÜRES İHTİSAS KLÜBÜ
  GÜREŞ KÖŞESİ
 
MÜSABAKA SİSTEMİ - Müsabakalar Direk eleme sistemine göre yapılır. - Kura çekiminden sonra ideal rakamlara (4-8-16-32 gibi) ulaşmak için tablonun altından ön eleme müsabakaları yaptırılır - İdeal rakamlara ulaşıldıktan sonra yukarıdan eşleme yapılmak suretiyle direk eleme metodu kullanılarak iki finalist belirlenene kadar müsabakalara devam edilir. - Finalist olan iki güreşçiye yenilenler aralarında maç yaparlar ve iki tane 3'üncü belirlenir. - 3'üncülere yenilen son güreşçilerin ikisi birden 5'inci olurlar. - 7'ncilik ve 10'unculuk arasındaki sıralama ise bütün güreşçilerin yaptıkları bütün müsabakalar sonunda elde ettikleri pozitif puanların toplamına göre belirlenir. Pozitif puanlarda eşitlik varsa sıralama aşağıdaki kriterle göre belirlenir; 1- En fazla tuşla galibiyet 2- Teknik üstünlükle kazanılan maç sayısı 3- Teknik üstünlükle kazanılan devre sayısı 4- Bütün müsabakalar sonunda alına teknik puan toplamı fazla olan 5- Bütün müsabakalar sonunda verilen teknik puan toplamı az olan MÜSABAKA PROGRAMI - Bir sıkletin müsabakası 1 günde bitirilecektir SAKATLANMA - Bir güreşçi kanaması olmadan veya rakibi tarafında açık bir faulle sakatlandığı hakem tarafından belirlenmeden müsabakayı durdurmak isterse otomatik olarak 1 puan kaybeder. KLASMAN PUANLARI - Müsabakalar sonucun da güreşçilerin klasmanda aldıkları sıralamaya göre kazanacakları klasman puanları şu şekildedir; 1'inci - 10 Puan 7'inci - 4 Puan 2'inci - 9 Puan 8'inci - 3 Puan 3'üncü-3.üncü - 8 Puan 9'uncu - 2 Puan 5'inci-5'inci - 6 Puan 10'uncu - 1 Puan TAKIM MÜSABAKALARI - İki takım arasında yapılan müsabaka sonucunda galip taraf müsabakalar sonucunda elde edilen pozitif puanların toplamına göre belirlenir. Pozitif puanların eşitliğinde ise galip aşağıdaki kriterlere göre belirlenir; 1- En fazla 5-0 ‘ lık galibiyet alan 2- Teknik Üstünlük galibiyet sayısı fazla olan 3- Teknik üstünlükle kazanılan devre sayısı 4- Alına teknik puan toplamı fazla olan 5- Verilen teknik puan toplamı az olan MÜSABAKA SÜRELERİ - Minikler ve Yıldızlar : 1.5 dak. ve 3 devre - Gençler ve Büyükler : 2 dak. ve 3 devre - Devreler arasında 30 sn dinlenme - Her devrede galip belirlenir ve iki devreyi kazanan müsabakayı kazanır - İlk iki devreyi bir güreşçi kazanırsa 3. devre yapılmaz. - Bir güreşçi bir sonraki müsabakasına en erken 15 dak. sonra çıkabilir BİR MÜSABAKANIN SONA ERMESİ - Bir müsabaka tuşla, diskalifiye ile veya güreşçilerden birinin sakatlanması ile sona erer, - Bir devre ise teknik üstünlükle ( 6 puan fark ), 5 puanlı bir oyunla, iki tane 3 puanlık oyun yapıldığında, 2 dak. sonunda sayı ile, 0 – 0 ‘ lık beraberlikte ise 30 sn. devam edecek bağlama ile bitebilir - Bir güreşçi normal süre içinde 5 puanlık bir oyun yapar ve rakibini tehlikeli duruma getirirse hakem tuşu beklemeli eğer rakibi tuş pozisyonunda kurtulursa hemen düdüğü çalar ve galip güreşçiye devam etmek isteyip istemediğini sorar, güreşçi devam etmek isterse devre sonuna kadar müsabakayı devam ettirir, devam etmek istemezse galibi ilan eder. Aynı durum iki 3 puanlık içinde geçerlidir. - Bir müsabakayı teknik üstünlükle kazanmak için iki periyodun 6 farkla veya 5 puanlık oyunla kazanılması gereklidir. - Teknik üstünlük durumu oluştuğunda hakem galip güreşçiye devam edip etmeyeceğini sorar. Bu 1'incilik – 2' ncilik ve 3'üncülük – 4'üncülük müsabakaları için geçerli değildir. GÜREŞİN DUSRDURULUP AYAKTA BAŞLATILDIĞI DURUMLAR - Güreş ayakta veya yerde durdurulduğu bütün durumlarda tekrar ayakta başlar. - Sadece bir istisnai durum vardır ; yer güreşinde pasif güreşçi rakibinin oyununu faulle engellemeye çalışırsa hatalı güreşçiye ihtar ( O ) rakibine 1 veya 2 puan verilir ve güreş tekrar yerde başlatılır. GALİBİYET ŞEKİLLERİ - Tuş - Sakatlanma, mindere çıkmama, diskalifiye vb. - Teknik üstünlük ( 6 puan fark ) - Eğer güreşçilerden birisi 5 puanlık oyun yaparsa müsabakanın skoruna bakılmaksızın devrenin galibi olarak ilan edilir. - Eğer güreşçilerden birisi iki tane 3 puanlık oyun yaparsa müsabakanın skoruna bakılmaksızın devrenin galibi olarak ilan edilir. - 1 – 1, 2 – 2, 3 – 3, vb. puanlı eşitlik durumunda devrenin galibi aşağıdaki kriterlere göre belirlenir ; 1- Büyük teknik puan 2- İhtarı ( O ) az olan 3- Son teknik puanı alan - Eğer bir devre 0 – 0 berabere biterse bağlama uygulanır ve 30 sn sürer - Bir güreşçinin 3 ihtarla ( O ) diskalifiyesinde 3 devrede aldığı ihtarlar ( O ) dikkate alınır. UZATMA - Bir devre puansız sona ererse bağlama yapılır ve 30 sn sürer. OYUNLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ 1 Puan - Kanama haricindeki bütün sakatlıklarda rakip güreşçiye 1 puan verilir - Güreşçilerden birisi korunma bölgesine basarsa rakibine 1 puan verilir - Atak güreşçi oyununu yaparken atış başlamadan ayağını dışarı basarsa 1 puan kaybeder -Rakibini bilerek açıkça iten veya taşıyıp dışarı koyan güreşçi rakibi dışarı bassa dahi 1 puan kaybeder -Oyun yapan güreşçi korunma bölgesinde nötr yada tehlikeli pozisyonda altta kalırsa 1 puan kaybeder, eğer enstantane tuş olura 2 puan kaybeder - Atak güreşçi oyun yapmaya çalışırken pasif güreşçi ayağını korunma bölgesine basarsa hakem hemen düdük çalmayıp atak güreşçinin oyununu yapmasını bekleyecek, eğer oyun gerçekleşirse oyunun puanını verecek gerçekleşmezse pasif güreşçi dışarı bastığı için atak güreşçiye 1 puan verilir KLASMAN PUANLARI ( PPOZİTİF PUANLAR ) Kazanana 5 Kaybedene 0 Puanın Verildiği Durumlar - Tuş - Sakatlık - Mindere çıkmama - Diskalifiye ( 3 ihtar şartına bağlı olmadan, müsabakalardan diskalifiye= - 3 ihtarla diskalifiye Kazanana 4 Kaybedene 0 Puanın Verildiği Durumlar - Teknik üstünlükle galibiyet ( 6 puan fark ), kaybedenin puanı yok - İki devreyi 5 puanlık oyunla kazanmak, kaybedenin puanı yok Kazanana 4 Kaybedene 1 Puanın Verildiği Durumlar - Teknik üstünlükle galibiyet ( 6 puan fark ), kaybedenin puanı var - İki devreyi 5 puanlık oyunla kazanmak, kaybedenin puanı var Kazanana 3 Kaybedene 0 Puanın Verildiği Durumlar - Üç devre sonunda galibi 1 -5 arasında teknik puan alıp mağlubun puan almadığı puanlı galibiyetlerde Kazanana 3 Kaybedene 1 Puanın Verildiği Durumlar - Üç devre sonunda galibi 1 -5 arasında teknik puan alıp mağlubun puanının bulunduğu puanlı galibiyetlerde BAĞLAMA Genel Prensip - Bütün stil ve yaş kategorilerinde devrenin sonunda puansız beraberlik varsa bağlama uygulanır - Bağlama maksimum 30 sn sürer - Kurayı kazanan güreşçi 30 sn içinde puan almadığı taktirde kendisine bir ihtar (O) rakibine 1 puan verilir - Bağlama sırasında hakem güreşçilerden birisinin ayağını dışarıya bastığını tespit ederse basan güreşçiye ihtar (O) rakibine 1 puan verilir - İki güreşçi birlikte korunma bölgesine basarsa, hakem kimin öce bastığını tespit edecek ve önce basana ihtar (O) rakibine 1 puan verilir - Bağlamada risk söz konusu değildir oyun yapıp altta kalan güreşçi bir puan kaybeder - Eğer bir güreşçi rakibini minder dışına taşır ve ayağını dışarı bastırırsa kendisine ihtar (O) rakibine 1 puan verilir GR Güreşte Bağlama - Eski bağlamadaki başlama pozisyonları aynı şekilde geçerlidir - Sadece kurayı kazanan güreşçi doğru bağladıktan sonra hakem hemen düdüğü çalacak - Diğer güreşçinin bağlama zorunluluğu yok - Düdükten sonra bağlamayı yapan güreşçi 30 sn içinde puan almak zorunda - Diğer güreşçi rakibinden kontağı kesip kaçamaz rakibinin ellerini çözmesine neden olabilir ama ondan sora geri kaçarsa, kontaktan kaçarsa, oyunda veya kontaktan kaçma ile cezalandırılır SR Güreşte Bağlama - Bağlamayı kaybeden güreşçi kendi tercih ettiği bacağını öne uzatarak ortadaki dairenin ortasına basar - Kurayı kazanan güreşçi rakibinin diz ekleminden tutar, kafası içeride veya dışarıda olabilir ( ortada olamaz ). Dizlerini yere koymadan kendi bileğinden tutarak ellerini bağlar - Kurayı kaybeden güreşçinin ellerini rakibinin sırtında olmalı, ancak diğer güreşçi doğru pozisyonu aldığı taktirde hakem ellerin rakibin sırtında olup olmadığına bakmadan düdüğü çalabilir - Düdükten sonra bağlamayı yapan güreşçi 30 sn. içinde puan almak zorunda alamadığı taktirde rakibine 1 puan kendisine ihtar (O) verilir - Bacağı tutan güreşçi rakibini taşıyıp dışarı koyarsa veya açıkça iterek dışarı bastırırsa kendisi ihtarla (O) cezalandırılır rakibine 1 puan verilir. Ender BÜYÜKERŞEN İbrahim CİCİOĞLU 31-01-2005
 
   
 
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=